Klant loopt letsel op door val over prei: supermarkt aansprakelijk?

Een 23-jarige klant van de Albert Heijn kwam afgelopen april lelijk ten val toen ze in de supermarkt uitgleed over een stuk prei op de grond. Het gevolg: even buiten westen en gescheurde knieënbanden en pezen. De vrouw wil dat de AH de schade vergoedt, maar tot op heden zonder resultaat. ‘Zonder getuigen van de val willen ze niks erkennen.’

‘Ik ben geopereerd aan mijn knie, de revalidatie duurt een half jaar. De artsen hebben al gezegd dat het nooit meer honderd procent wordt,’ vertelt ze afgelopen week aan het Brabants Dagblad. ‘Of ik weer volop in de zorg zal kunnen werken, is dus de vraag.’

Lees ook: 6 rare rechtszaken over de wereld

De vrouw wil de supermarkt aansprakelijk stellen. ‘Ze moeten hun schuld bekennen. Het gaat me niet om de zorgkosten, daarvoor ben ik verzekerd.’ De AH wil tegenover het Brabants Dagblad weinig kwijt over de zaak. ‘De klacht is ontvangen, maar de zaak is nog niet afgehandeld. We vinden het niet netjes om hier verder inhoudelijk op in te gaan.’

Juridisch kans?

Bij een rondgang onder letselschadeadvocaten blijkt de zaak ingewikkeld. Getuigenverklaringen zijn van groot belang. Na de val werd de vrouw door verschillende andere klanten geholpen, dus ze hoopt dat die zich melden. Ook het opvragen van camerabeelden zou kunnen helpen. ‘Al is de vraag of die beelden er na vijf maanden nog zijn,’ aldus een medewerker van Gimbrère Advocaten.

Rechtenstudenten zullen als het goed is meteen denken aan het Kelderluik arrest. Ook de zaak Escaperoom is in dit geval de moeite waard om te bestuderen. Voor nu is het afwachten welke stappen de Albert Heijn gaat zetten.

Wat denk jij: trekt de vrouw hier uiteindelijk aan het langste eind?

Lees ook: Wie aanspreken bij letselschade festival?